Bu İşin Ehli Olan Alimlere Göre, Ebced Hesabı, Esrarın Anahtarıdır 

Cafer-i Sadık (r.a.) ve Muhiddin-i Arabî (r.a.) gibi esrâr-ı gaybiye ile uğraşan zatlar ve esrar-ı huruf ilmine çalışanlar, Bediüzzaman Said Nursi (r.a) gibi alimler bu hesab-ı ebcediyi gaybî bir düstur ve bir anahtar kabul etmişlerdir.(20) Konuyla ilgili birkaç misâl daha vermekte fayda vardır.

 

1) Hz. Ali ve Şura Suresi Yorumu: 

İzz b. Abdusselam’ın bildirdiğine göre: Hz. Ali, Şura Suresinin başında yer alan “Hâ-Mim-Ayın-Sin-Kaf” şifreli harflerden, Muaviye ile kendisi arasında vuku bulan hadiseleri çıkarmıştır.(21)

 

2) İbn Kemal ve Enbiya Sûresi Yorumu: 

“Andolsun Zikir’den sonra Zebur’da da: yeryüzüne iyi kullarım vâris olacaktır, diye yazmıştık.”(22) mealindeki âyetten İbn Kemal, Sultan Selim’in Mısır’ın Osmanlı ülkesine ilhak tarihini çıkarmıştır. Âyette Tevrat yerinde kullanılan “ez-Zikr” kelimesi, ebced hesabı ile konunun düğümünü çözen anahtar kelimedir. Âyette “ez-Zikr’den sonra” tabiri kullanılmıştır. Bu kelimenin ebced değeri (okunmayan lâm hariç) 921’dir. Mısır’ın fetih tarihi ise, hicrî 922’dir. Demek ki âyet işârî mânâsıyla hicrî 921’den sonra fethin gerçekleşeceğini ifade etmiştir.(23)

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir